1. Опис навчальної дисципліни
Найменування показників |
Галузь знань,
спеціальність,
освітній рівень |
Характеристика навчальної дисципліни |
денна форма навчання |
заочна форма навчання |
Кількість кредитів -
денна форма - 3
заочна форма – 4 |
Галузь знань:
07 «Управління та адміністрування» |
Професійної підготовки;
Вибіркова |
Загальна кількість годин -
денна форма - 90
заочна форма – 120 |
Спеціальність:
071 «Облік і оподаткування» |
Рік підготовки |
2-й |
2-й |
Семестр |
3-й |
3-й |
Тижневих годин навчання:
аудиторних – 3
самостійної роботи студента – 3,43 |
Освітній рівень:
бакалавр |
Лекції |
28 год. |
4 год. |
Практичні, семінарські |
14 год. |
2 год. |
Лабораторні |
- |
- |
Самостійна робота |
48 год. |
114 год. |
Вид контролю: |
залік |
залік |
Мова навчання - українська
2. Мета та завдання навчальної дисципліни
Мета дисципліни: формування у студентів системи знань про зародження та розвиток обліку, облікових концепцій та бухгалтерських шкіл; здатності здійснювати наукові дослідження, узагальнювати та презентувати їх результати. Студенти спеціальності “Облік і оподаткування” мають знати історію своєї спеціальності, свого основного профільного предмету. При цьому як світову історію — від примітивного до досконалого обліку, так і історію обліку України.
Завдання дисципліни:
- засвоїти загальні методологічні підходи до вивчення історії бухгалтерського обліку;
- ознайомитися з обліковими системами стародавнього світу та середньовіччя;
- оволодіти знаннями з формування бухгалтерської науки в Італії та інших країнах Європи;
- засвоїти знання з історичного розвитку і формування теорії подвійного відображення фактів господарювання;
- вивчити історію становлення та розвитку бухгалтерського обліку в Україні, в тому числі бюджетного;
- ознайомитися з особливостями обліку в Західній Україні у дорадянський період.
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен
знати:
- періодизація розвитку бухгалтерського обліку;
- облікові системи і виникнення подвійної бухгалтерії;
- облікові теорії та світові бухгалтерські школи;
- розвиток основних понять та категорій бухгалтерського обліку;
- становлення та розвиток бухгалтерського обліку в Україні;
- внесок у вивчення історії обліку вчених різних країн, зокрема українських;
- особливості зародження та розвитку обліку у різних країнах світу;
- зародження та розвиток галузевого обліку.
вміти:
- сформулювати існуючі підходи до вивчення історії бухгалтерського обліку;
- сформулювати зачатки розвитку мистецтва освоєння чисел і підрахунків як основи зародження первинного спостереження в обліку;
- визначати головні ознаки зародження обліку в різних країнах світу;
- сформулювати вплив наукової думки різних облікових шкіл на становлення і розвиток обліку;
- визначати юридичні та економічні аспекти зародження бухгалтерської науки;
- охарактеризувати основні особливості різних облікових шкіл;
- сформулювати сутність і основні особливості форм бухгалтерського обліку;
- охарактеризувати суть різних теорій подвійного відображення фактів господарської діяльності;
- визначити напрям теорії подвійного відображення фактів господарської діяльності;
- охарактеризувати початки обліку на території України, систематизацію праісторичного розвитку України та виникнення облікової культури;
- охарактеризувати основні особливості розвитку обліку в Україні та внесок окремих економістів та вчених у його розвиток.
Зміст дисципліни за темами:
- Загальні методологічні підходи до вивчення курсу історії бухгалтерського обліку
- Зародження бухгалтерського обліку та періодизація його розвитку
- Перші облікові системи і виникнення подвійної бухгалтерії
- Формування бухгалтерського обліку як науки
- Облікові теорії та світові бухгалтерські школи
- Розвиток основних понять та категорій бухгалтерського обліку в історичному контексті
- Історія становлення бухгалтерського обліку в Україні
- Історія розвитку бухгалтерського обліку в Україні: кінець 18 ст. і до наших днів
Контроль знань
Засоби оцінювання та методи демонстрування результатів навчання при вивченні дисципліни «Історія бухгалтерського обліку» включають: стандартизовані тести, реферати, ессе, презентації виконаних завдань та досліджень.
Підсумковий контроль проводиться з метою оцінки результатів навчання на окремих завершальних етапах. При викладанні дисципліни «Історія бухгалтерського обліку» він проводиться у формі заліку. |
|